Jihočeský kraj

Praha, 8. února 2018Společnost EY vyhlásila vítěze soutěže EY Podnikatel roku 2017 Jihočeského kraje. Stal se jím Mario Vlček, zakladatel a majitel společnosti MOIRA CZ a.s., inovativního českého výrobce funkčního prádla. Odborná porota ocenila úspěšné podnikatelské aktivity i angažovanost Maria Vlčka v rámci oživení historického centra Strakonic.

„Toto ocenění přišlo v době mého životního jubilea a dlouholetého působení firmy MOIRA na trhu. Díky vlídnosti strakonických obyvatel tam působíme s naší výrobou již přes 29 let a jsme hrdí na to, že MOIRA má dnes kromě výroby i vlastní obchodní řetězec,“ sdělil své první dojmy vítěz Mario Vlček ze společnosti MOIRA CZ a.s.

Mario Vlček, zakladatel a majitel společnosti MOIRA CZ, a.s.

 „Soutěž EY Podnikatel roku není jen o číslech, ale především o zajímavých příbězích. Těší nás, že i letos můžeme veřejnosti představit podnikatele, kteří jdou příkladem a jsou inspirací pro ostatní. Osobnosti, kterým se podařilo najít klíč k úspěchu a navzdory překážkám vybudovaly stabilní a fungující firmy, které dávají práci stovkám lidí a obstojí i v zahraniční konkurenci,“ uvedla Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy.

 „Byznys je každodenní boj, a když to vyjde, tak to stojí za to. Blahopřeji panu Vlčkovi k ocenění a hned odsud si jedu koupit sportovní prádlo z MOIRY,“ uvedl Zdeněk Pelc, majitel společnosti GZ Media, a.s., držitel titulu EY Podnikatel roku 2015 České republiky a člen hlavní poroty soutěže.

Zdeněk Pelc, majitel společnosti GZ Media a člen hlavní poroty soutěže, Mario Vlček, zakladatel a majitel společnosti MOIRA CZ, a.s. a Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a ve střední a jihovýchodní Evropě

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2017 České republiky bude spolu s vítězi v dalších kategoriích vyhlášeno 27. února 2018 v Praze. Nejvíce kandidátů na celostátní titul má letos hlavní město Praha a Moravskoslezský kraj, následují Zlínský a Jihomoravský kraj. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 13. - 17. června 2018 v Monte Carlu.

Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2017 je BMW Group Česká republika. Partnery soutěže jsou společnosti Raiffeisenbank a Swiss Life Select. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a zpravodajský portál Info.cz. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Image partnerem projektu je společnost Marco Mirelli. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky. ____________________________________________________________________________

Profil vítěze:

Mario Vlček
MOIRA CZ a.s.

„Hlavou, srdcem a rukama“. Motto, které si zakladatel a výrobce funkčního prádla Moira CZ a.s. Mario Vlček vybral, provází jeho podnikání od začátku. Když v roce 1990 firmu zakládal, měl v hlavě jasno, proč a jak podnikat. Ve složitých prvních letech firmu budoval vlastníma rukama. A o tom, že je dnes Moira úspěšnou značkou na vysoce konkurenčním trhu, rozhodla určitě i skutečnost, že Vlček do všeho dává srdce. Jeho společnost se dnes věnuje nejen vývoji a výrobě. Prostřednictvím vlastních prodejen s funkčním prádlem do různých klimatických podmínek dosáhla v roce 2016 obratu ve výši 86,3 milionů korun.

Mario Vlček při rozjezdu podnikání zužitkoval veškeré dovednosti a zkušenosti, které v průběhu velice aktivního života plného sportu a cestování získal. Jeho firma byla zpočátku „one-man-show“. Výrobu zajistil pomocí odepsané technologie, kterou kupoval za cenu železa, veškeré know-how v dílně bylo vlastní. Musel se obejít i bez obchodních sítí a své již tehdy důmyslně propracované výrobky prodával tam, kde je vyráběl. Sám bydlel ve skladu, pracoval osmnáct hodin denně, sedm dní v týdnu. Veškeré výnosy investoval do výzkumu a osm let žil s vědomím, že pokud udělá chybu, jeho firma nebude mít z čeho přežít a skončí. Dodnes mají prý ve firmě z té kritické doby efektivitu v krvi. Neustále se snaží snižovat náklady a úspory dále investovat do rozvoje produktů a firmy.

V prodeji se soustřeďuje na český trh, přičemž se víc a víc posouvá k maloobchodu, který dnes tvoří dvě třetiny obratu. Výrobky se podle Vlčka musejí stát pro zákazníka návykovými, má si jeden kus koupit a po čase se vrátit pro další. Tato marketingová strategie ostatně vychází ze samotné technologie prádla, které prý pomocí mírně negativního elektrostatického náboje vyvolává příjemné pocity na pokožce a pozitivně působí na celé tělo a psychiku.

Co se týče vize pro budoucnost, vidí Vlček svou firmu jako cedr přichycený už tisíc let na skále: má dlouhé kořeny, ošlehanou tvář a dřevo tak houževnaté, že větev neukroutíte. Zaměstnávat lidi považuje za dar a přebytky, které se firmě podaří vytvořit, je třeba rozpouštět mezi potřebné. Vlček se snaží kultivovat prostor, ve kterém žijeme. V současné době chce oživit centrum Strakonic, kde Moira zakoupila areál bývalé textilky a plánuje jej proměnit v byty, kanceláře, dílny či divadla.

V osobním životě se Vlček nyní opět po dlouhé době vrátil k závodům na motocyklech. Stejně jako v podnikání mu i tam soupeři nedarují ani metr či setinu.

Mario Vlček si přeje, aby Moira za všech okolností obstála a byla synonymem pro spolehlivost. Aby přežila do příštích generací, kdy ji budou řídit jeho děti či prozíraví manažeři. A hlavně, aby i nadále pomáhala lidem v těžkých životních situacích.

 

Držitelé titulu EY Podnikatel roku Jihočeského kraje

2014: Vlastislav Bříza, KOH-I-NOOR holding a.s.


Složení poroty soutěže EY Podnikatel roku 2017

  • Petr Chmela, předseda poroty, TESCOMA, EY Podnikatel roku 2016
  • Zdeněk Pelc, GZ Media, EY Podnikatel roku 2015
  • František Piškanin, HOPI, Podnikatel roku 2012
  • Eduard Kučera, AVAST Software, Podnikatel roku 2009
  • Vladimír Kovář, Unicorn, Podnikatel roku 2008
  • Pavel Juříček, BRANO GROUP, Podnikatel roku 2006
  • Zbyněk Frolík, LINET, Podnikatel roku 2003
  • Petr Šmída, investor, ENERN
  • Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora, iDNES.cz
  • Petr Šimůnek, šéfredaktor, Forbes
  • Michal Půr, šéfredaktor, Info.cz