Moravskoslezský kraj

                                                              


Moravskoslezský kraj

Gevorg Avetisjan, majitel společnosti Marlenka international, obhájil své loňské vítězství a letos opět získal titul nejlepšího podnikatele Moravskoslezského kraje v soutěži EY Podnikatel roku Moravskoslezského kraje, kterou organizuje společnost EY pod záštitou Miroslava Nováka, hejtmana Moravskoslezského kraje. V historii soutěže je to poprvé, kdy některý z podnikatelů v kraji zvítězil dva roky za sebou. Porotu fascinuje podnikatelský příběh Gevorga Avetisjana a trvale vynikající finanční výsledky firmy.

„Klíčové je ukázat náš produkt všude ve světě,“ odpovídá Gevorg Avetisjan na otázku, co považuje za klíč ke svému podnikatelskému úspěchu. Přestože v letošním ročníku soutěže se o vítězství v kraji utkalo mnoho velice úspěšných podnikatelů, porota se nakonec rozhodla krajský titul vložit opět do rukou Gevorga Avetisjana. „Kdybych neměl Kofolu, tak bych chtěl mít Marlenku,“ říká s úsměvem Jannis Samaras, jeden z členů hlavní poroty soutěže, která vítěze vybrala. Nezávislá porota, které předsedal Jiří Hlavatý ze společnosti JUTA, držitel titulu EY Podnikatel roku 2013, ocenila nesmírnou pracovitost, cílevědomost a houževnatost Gevorga a především trvale rostoucí obrat i zisk firmy v řádu desítek procent ročně. Dosáhnout takových finančních výsledků výrobou a prodejem medových dortů považuje porota za úctyhodný podnikatelský výkon.

 „Je to neskutečný pocit. Soutěž sleduji už několik roků a nepostřehl jsem, že by ji jiný soutěžící vyhrál dvakrát. Snad o to více si tohoto ocenění vážím,“ sdělil své bezprostřední dojmy vítěz Gevorg Avetisjan.

  „Už patnáct let pomáhá soutěž EY Podnikatel roku nacházet podnikatele, kteří jsou vzorem a inspirací pro ostatní. Letošní jubilejní ročník není výjimkou. Opět se potvrdilo, že v Česku je spousta vynikajících podnikatelů, kteří mají smělé plány, umí je uvést v život, prosadit se v silné konkurenci, motivovat lidi kolem sebe a dát jim práci. Většina z nich uvádí, že klíčem k jejich úspěchu byla vždy především odvaha, skvělí lidé a pokora“, říká Magdalena Souček a dodává: „Představovat veřejnosti ty, kteří podnikají slušně a poctivě, je nesmírně důležité. Těší mě, že i letos soutěž EY Podnikatel roku přináší jedinečné podnikatelské příběhy, které mohou být příkladem a motivací pro ostatní a které potvrzují, že velkého úspěchu lze dosáhnout i při dodržování pravidel fair play," říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.

 „Myslím, že je u nás dost podnikatelů, kteří mají skvělé vize, umí je zrealizovat, uspět v konkurenci a dát lidem práci, ale veřejnost o nich mnoho neví. Soutěž EY Podnikatel roku je tak výbornou příležitostí pro firmy – bez ohledu na jejich velikost a zaměření – prezentovat výsledky své práce. Vnímám ji také jako pozitivní a povzbuzující signál ostatním,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák. Dodal, že vedení Moravskoslezského kraje dlouhodobě podporuje podnikatelské subjekty. „Například jen na dotační program na podporu podnikání, jehož součástí je dotační titul na tvorbu vědeckovýzkumných pracovních míst a dotační titul „inovační vouchery“, jsme pro letošní rok vyčlenili 10 milionů korun. Na program na přípravu projektové dokumentace celkem 31 milionů,“ upřesnil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2014 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2015 v Praze. Nejvíce „želízek v ohni“ na celostátní titul má letos Praha, následují Jihomoravský a Moravskoslezský kraj. 

Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 2.června 2015 v Monte Carlu.

Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Soutěž spoluorganizuje deník MF DNES a iDNES.cz. Spoluorganizátorem soutěže EY Společensky prospěšný podnikatel roku je společnost RSBC. Soutěž podporují agentura CzechInvest a sdružení TUESDAY Business Network. Mediálními partnery jsou magazín Forbes, týdeník Euro a Český rozhlas Radiožurnál. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky a hejtmana Moravskoslezského kraje. Partnerem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku 2014 Moravskoslezského kraje je Agentura pro regionální rozvoj v Ostravě a společnost Galard.

Slavnostní vyhlášení - zleva doprava - Marek Ožana, OCHI - INŽENÝRING, spol. s r.o., Antonín a Roman Vybíralovi, TEMEX, spol. r .o., Jaromír Witos, 1 Witos s.r.o., Petr Petřík, MEPAC CZ, s.r.o., vítěz Gevorg Avetisjan, MARLENKA international s.r.o. – EY Podnikatel roku 2014 Moravskoslezského kraje, Ladislav Schreiber, Come vending s.r.o., Mojmír Homola, HOMOLA a.s., Jiřina Hajduková, Komas, spol. s r.o., Rudolf Fonš, DAFO - koření, s.r.o. , Leonard Varga, DEVA F-M. s.r.o.

Profil vítěze:  Gevorg Avetisjan, společnost Marlenka international s.r.o.

Zázraky se dějí těm, kdo na ně věří. Gevorg Avetisjan byl v Arménii úspěšným podnikatelem a designérem, ale v ČR začínal znovu od nuly jako chudý utečenec. Originální podnikatelský záměr se mu zrodil v hlavě náhodou, když za ním přijela z Arménie jeho sestra a upekla medový dort podle staroarménské rodinné receptury. Medová pochoutka, kterou Gevorg Avetisjan pojmenoval po své mamince a dceři, si rychle získala popularitu mezi známými a postupně také v prvních cukrárnách. V roce 2003 si se sestrou založili společnost Miko international s.r.o., která měla 1 zaměstnance, a pronajali si prostor pro první výrobnu (20m2). Po dvou letech, v roce 2005, koupili kuchyni v Domově důchodců ve Frýdku Místku a  zaměstnali šedesát lidí ze zdejšího úřadu práce. Dnes se jejich firma jmenuje Marlenka international s.r.o., zaměstnává 140 lidí a její obrat za rok 2014 dosahuje 300 mil. Kč. Zisk stoupl od loňského roku téměř na dvojnásobek. Lahodné dorty z Frýdku-Místku znají ve více než třiceti zemích světa včetně Austrálie, Izraele nebo třeba Saúdské Arábie. A zájem o ně dále roste. V roce 2009 dostavěli halu s první automatizovanou linkou na výrobu medového dortu na světě. Od letošního července, kdy bylo otevřeno návštěvnické centrum Marlenka, mají návštěvníci jedinečnou možnost nahlédnout do její "kuchyně" a podívat se, jak se vyrábí na unikátní výrobní lince medové dorty, kuličky i další výrobky MARLENKA. „Klíčové je ukázat náš produkt všude ve světě,“ odpovídá Gevorg Avetisjan na otázku, co považuje za klíč ke svému podnikatelskému úspěchu. Tajemstvím oblíbenosti Marlenky je podle majitele firmy výjimečná chuť, kvalita a až neskutečná trvanlivost jejich produktů, jediným konzervantem je přitom ten nejkvalitnější med. Nejdůležitější jsou pro Gevorga spokojení zákazníci a jejich doporučení. Gevorg Avetisjan sází na osobní přístup – dodnes se sestrou provádějí degustaci nových výrobků, aby si byli jisti, že jejich zákazníci si pochutnají na sladkostech s jedinečnou a nezaměnitelnou chutí.

Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Soutěž spoluorganizuje deník MF DNES a iDNES.cz. Spoluorganizátorem soutěže EY Společensky prospěšný podnikatel roku je společnost RSBC. Soutěž podporují agentura CzechInvest a sdružení TUESDAY Business Network. Mediálními partnery jsou magazín Forbes, týdeník Euro a Český rozhlas Radiožurnál. Partnerem regionálních vyhlášení je společnost Galard. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky a za podpory Jiřího Svobody, primátora statutárního města České Budějovice.

Záštita hejtmana Moravskoslezského kraje

Držitelé titulu EY Podnikatel roku Moravskoslezského kraje

2014: Gevorg Avetisjan, Marlenka international

2013: Gevorg Avetisjan, Marlenka international

2012: Mieczyslaw Molenda, GASCONTROL

2011: Jannis Samaras, Kofola

2010: Adam, Valdemar a Mariusz Walachové, WALMARK

2009: Pavel Bartoš, FITE

2008: Milan Canibal, Karvinská hornická nemocnice

2007: Tadeáš Franek, Refrasil

2006: Pavel Juříček, BRANO Group

2005: Ladislav Kraus, Bochemie